• HOVEDOPPTAK

Tårnet barnehage har flyttet litt lenger bort i gata. Nå holder vi hus i tre moduler så lenge byggeperioden til OSC varer.
    Her har vi fått det veldig bra både ute og inne og ønsker nye barn velkommen i august. Vi har fulle barnehagrupper nå, men får noen ledige plasser til sommeren når førskolebarna begynner på skolen.
    Søknadsfris er 1. mars via Trondheim kommunes barnehagesider. Kom gjerne innom eller ring på hvis du ønsker å bli litt kjent med oss.

• Flytting i midlertidige lokaler

SSC planlegger oppstart av sitt prosjekt sommer/høst-22. Da skal Tårnet barnehage over i midlertidige lokaler (modulbarnehage) i byggeperioden. Den blir liggende sør-vest på NRK sin tomt mot Otto Nielsensvei og Harald Bothners veg.
    Landskapsarkitekten planlegger et fint uteområde for oss, og vi er godt fornøyd med denne løsningen.

• FYSISK AKTIVITET

Da er det vinter og vi bruker turnhallen på Lade i 6 uker.
    Ved ski- og skøyteføre blir det spontane turer i nærmiljøet.

• NY OPPTAKSKRETS

Alle som har et ansettelsesforhold ved Sintef Ocean og NRK har førsteprioritet ved søknad om barnehageplass ved Tårnet barnehage.
    Ved ledige plasser tar vi også inn barn fra nærmiljøet.

• Årets prosjekt

I år jobber vi med prosjektet:" Trondheim, byen vår".
    Målet er å bli kjent med byen vår og barnehagens nærmiljø. I oktober hadde vi Lerkendal som tema, og nå i november står Tyholttårnet på planen.

• Brannvernsuke